torsdag den 11. juni 2015

Guldsmede, der betyder ...


...noget vigtigt i min rejse til "my new normal"
og et billede af disse insekter pryder bogomslaget til min nye notesbog.


Jeg har købt mig sådan en kinabog/notesbog til alle mine tanker og aftaler i forbindelse med psykolog-samtalerne på smerteklinikken.....og selvfølgelig kunne jeg ikke nøjes med en helt almindelig kinabog ;-)


Nu er det jo nemt, at sy et betræk til sådan en notesbog, så jeg gik fluks i gang....og blev ved med at klippe forkert og forkert og forkert....nævnte jeg ikke lige, at det er nemt, at sy betræk til en notesbog?

Jo det gjorde jeg da OG det er også nemt, men åbenbart var jeg ikke koncentreret nok, da gik i gang med projektet eller også var katten løbet med målene ;-D

MEN det lykkedes at få et bogomslag syet - omend den blev lidt kedelig i udtrykket end jeg først havde forestillet mig (noget med blonder og knapper og små mærkater). Vigtigt var det dog, at få billedet af de tre guldsmede på forsiden, fordi jeg har læst om deres symbolske betydning og det passer jo så fint til min situation.

Guldsmedens symbolske betydning:

- forandring og tilpasning

- glæde

- en invitation til at dykke ned i følelseslivet

- når en guldsmed viser sig for dig, 
er det en påmindelse om,
 at det er tid til forandring, 
at tilføje livet lidt mere glæde og lys 

- i Japan er guldsmeden et symbol på glæde og genfødsel.

- indianerne så guldsmeden som et symbol for afdødes sjæle.

- IiMayanske kultur er guldsmeden et symbol for kreativitet.


Ja synes I ikke, 
at guldsmeden er et smukt symbol?



Bagerst på bogomslaget har jeg syet et lille mærkat på med ordet BELIEVE og det skal minde mig om, at jeg skal tro på, at jeg bliver ok igen.

Og på den første siden har jeg skrevet nedenstående citat:


Ha en rigtig dejlig dag :-)


PS. hurrah for den nye medicin, der åbner flere muligheder for at vende tilbage til krea-livet

10 kommentarer:

  1. Mon ikke omslaget passer perfekt til din verden lige nu. Ikke alt det andet flimmer, men enkelt, fokuseret og sigende.
    Jeg kendte ikke den side af guldsmedene. Jeg har bare beundret deres smukke farver og flyvefærdighedr, når de passerede mig.
    Håber du fik en god oplevelse af rekreation og relax på camping. Vi tager på camping, fordi det efterlader alt skulle, burde, ville hjemme på matriklen og vi skal bare nyde dagen og vejen!
    God torsdag til dig.

    SvarSlet
  2. Kære Trine
    Det glæder mig, at du er begyndt at lave de ting der gør dig glad. Håber du kommer godt videre, det tror jeg du gør. Vh Lykke

    SvarSlet
  3. Hvad er det for en medicin der gi'r dig spirende håb om mere overskud til krea uden smerter?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mia :-)

      Mit nye medicin eller hele min medicin kombo er:

      Panodil 665 mg. x 6 tabl. pr. dag
      Tramadol 50 mg x 6 tabl. pr. dag
      Lamictal 25 mg x 1 tabl. (skal øges til 150 mg) pr. dag
      Norspan 10 mg. x 1 plaster pr uge (skal øges til ? kan ikke lige huske det i skrivende stund)

      Håber at det kan være dig en hjælp. Knus fra Lene

      Slet
  4. Hvad er det for en medicin der gi'r dig spirende håb om mere overskud til krea uden smerter?

    SvarSlet
  5. Hvad er det for en medicin der gi'r dig spirende håb om mere overskud til krea uden smerter?

    SvarSlet
  6. Hvor har du købt det stof med guldsmede ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej :-)
      Guldsmede-billedet på notesbogen er blot et billede, som jeg har printet ud på Transfer Paper :-)

      Slet
  7. I lang tid har dit indlæg her og guldsmeden været i det bagerste af min hjerne og bliver ved med at dukke op!! SELVFØLGELIG er det guldsmeden, jeg skal bruge som "logo" både i forbindelse med den keramik jeg laver og min uddannelse som kropsterapeut//ManuVision!! Den er ligesom det link, der knytter det hele sammen. Tak for inspirationen - det kan være det også ender med en tatovering :-) Håber iøvrigt det går dig bedre - Alt det bedste til dig og dine.

    SvarSlet